FRI FRAKT ÖVER 100kr ✔ 1-3 dagar leverans ✔
Megabilligt.se drivs av Nordic Online Sales AB (org nr. 559098-7318).
Adress (ej besöksadress):
Nordic Online Sales AB
Pressargatan 11
63229 Eskilstuna
Sverige
1. Allmänna Villkor
Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på kundtjanst@megabilligt.se
Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Megabilligt.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Megabilligt.se. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Megabilligt.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och Megabilligt.se måste kunna fastställa kundens bostadsadress.
Priser
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Megabilligt.se inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
Frakt
För ordrar under 100kr är fraktkostnaden 9kr. Vi bjuder på fraktkostnaden på beställningar över 100kr!
Om du väljer en alternativ fraktmetod som tillval i kassan, kommer kostnaden för denna tjänst inte att återbetalas vid retur, eftersom tjänsten anses vara förbrukad.
Betalningsalternativ/betalningsvillkor
Vi samarbetar med Svea för att erbjuda enkla, smidiga och säkra betalningar! Med Svea kan du betala direkt (direktbetalning med internetbank, kort, swish), betala senare (faktura) eller dela upp din betalning (delbetalning).
Läs mer om Svea här: https://www.svea.com/se/sv/start/
Företagsfaktura:
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Leveranser
Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas oftast samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar inom Sverige.
Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av Postnord eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.
- Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. - Transport
Megabilligt.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss. - Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till kundtjanst@megabilligt.se. - Ej uthämtat paket
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket och det returneras till oss så debiteras du en administrativ avgift på 250kr samt den faktiska fraktkostnaden för utskick samt retur till oss.
Ångerrätt och öppet köp
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Hos Megabilligt har du hela 100 dagars ångerrätt, vilket innebär att du kan ångra ditt köp inom 100 dagar efter det att du mottagit varan, förutsatt att den är oanvänd och i ursprungsskick. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.
Megabilligt.se erbjuder även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter. Vid utnyttjande av bytesrätt står kunden för returfrakten.
Om du vid beställning valt en tilläggstjänst för frakt i kassan kommer kostnaden för denna tjänst inte att återbetalas vid en eventuell retur eftersom tjänsten anses vara förbrukad. Detta gäller exempelvis hemleverans, valfritt ombud eller valfri paketbox.
- Returer
Om du vill returnera en produkt behöver du meddela oss via e-post på kundtjanst@megabilligt.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera reklamationen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss. - Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post på kundtjanst@megabilligt.se. Vid en reklamation står vi för fraktkostnaden i det fall då reklamationen godkänns. Vänligen observera att om reklamationen ej godkänns debiteras du den faktiska returkostnaden till oss samt en felsökningsavgift på 250kr. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera reklamationen. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer. - Återbetalningar
Återbetalning sker via samma betalningsalternativ som använts vid köpet. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen. - Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. - Nekade returer
Vid avslag av returansökan kommer ingen återbetalning att genomföras. Om kunden önskar få tillbaka produkten måste kunden själv stå för fraktkostnaderna. Returer kan nekas av följande skäl:
– Produkten är inte i originalskick: Om produkten har använts, skadats eller inte returneras i sitt ursprungliga skick och förpackning, kan returen nekas.
– Tidsfrist för retur har överskridits: Returer måste initieras inom den angivna tidsperioden efter mottagandet av produkten. Om denna tidsfrist har överskridits kan returen nekas.
– Avsaknad av kvitto eller inköpsbevis: Om kunden inte kan uppvisa ett giltigt kvitto eller annat bevis på köp, kan returen nekas.
– Specialbeställningar och personifierade produkter: Vissa produkter som är specialbeställda eller personifierade omfattas inte av returrätten och kan därför nekas vid returförsök.
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Övrigt
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
Allmänna Reklamationsnämnden: http://www.arn.se/
Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
Länk: http://www.ec.europa.eu/odr
2. Integritetspolicy
Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL/GDPR (personuppgiftslagen/allmänna dataskyddsförordningen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice på e-post kundtjanst@megabilligt.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter (se vår integritetspolicy) i andra fall än nödvändigt/godkänt.
Från och med den 25 maj 2018 gäller Allmänna dataskyddsförordningen (GDPR). Det är en gemensam lag som ser till att samma regler gäller i hela Europa. GDPR ersätter personuppgiftslagen (PUL), som har varit en svensk lag sedan 1988. Med GDPR får alla organisationer, handlare och företag ett större ansvar att ha kontroll på sina kunders uppgifter. Läs mer om GDPR här: Datainspektionen
Megabilligt.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnar till oss som kund. Dessa uppgifter behövs för att kunna administrera dina köp. Uppgifterna kan även användas i marknadsföringssyfte om du valt att anmäla dig till vårt nyhetsbrev. Megabilligt.se lämnar ej ut personuppgifter, e-postadresser eller annan kundinformation till tredje part på annat vis än det som nämns i dessa villkor.
Vad menas med personuppgifter?
Med personuppgifter menas information som kan knytas till en enskild person.
Vilka uppgifter samlar vi in?
För att kunna hantera dina köp och kundärenden lagrar vi följande uppgifter;
För- och efternamn, adress, telefonnummer, email samt köphistorik. Om du som kund väljer att betala mot faktura lagras även personnummer. Vi lagrar dina uppgifter vid köp i 7 år på grund av bokföringslagen.
Vilka uppgifter delas?
- Betalväxel
När du genomför ett köp delas din information med vår betalväxel. Det som sparas är för- och efternamn, adress, email, telefonnummer samt köphistorik. Väljer du att betala mot faktura lagras även ditt personnummer. Informationen sparas/delas för att ditt köp ska kunna genomföras och för att skydda dig mot bedrägeri. I dagsläget samarbetar Megabilligt.se med Klarna för betalväxel.
Läs mer om Klarna här: https://www.klarna.com/se/ - Fraktbolag
För att kunna leverera din beställningar viss information delas med ett fraktbolag. Vi delar för- och efternamn samt adress för leverans samt epost och/eller mobilnummer för avisering. I dagsläget samarbetar Megabilligt.se med PostNord och/eller DHL för leverans.
Läs mer om Postnord här: https://www.postnord.se
Läs mer om DHL här: http://www.dhl.se/sv.html - Nyhetsbrev
Om du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas ditt för- och efternamn samt epost med vår tjänsteleverantör för nyhetsbrev. Ditt för- och efternamn sparas/delas för att kunna göra våra utskick mer personliga. Din epost delas för att tjänsten skall kunna levereras och på så sätt hålla dig uppdaterad med erbjudanden och information. I dagsläget samarbetar Megabilligt.se med Klaviyo för nyhetsbrevsutskick. Läs mer om Klaviyo här: https://www.klaviyo.com - Kundomdömen
Megabilligt.se samarbetar med Trustpilot för att samla in kundomdömen. För att säkerställa att endast verifierade kunder lämnar omdömen delas för- och efternamn, ordernummer, orderinnehåll samt epost med Trustpilot.
Läs mer om Trustpilot här: https://www.trustpilot.com/
Du har när som helst rätt att raderas ur dessa system (med vissa begränsningar, som bokföringslagen). Du har även rätt att begära ett utdrag av all information som vi har lagrad om dig.
Användning av Cookies
På Megabilligt.se används cookies. Cookies (eller kakor) är små textfiler som lagras på din dator när du besöker en websida och som exempelvis används för att följa vad besökaren gör på webbplatsen. Megabilligt.se använder cookies för att förbättra din upplevelse på webbplatsen, till exempel genom att anpassa det som visas på sidan efter dina önskemål och val, kunna hjälpa dig att se vilka produkter du lagt i din varukorg, kunna hantera och genomföra köp och för att kunna fullgöra våra åtaganden om du genomför ett köp.
Cookies används bland annat för att lagra dina eventuella personliga inställningar hos Megabilligt.se så att du slipper göra om vissa val varje gång du besöker vår hemsida, för att anpassa och göra information och marknadsföring så relevant som möjligt för dig och för att registrera statistik över användandet av vår hemsida.
Du kan när som helst välja att ta bort cookies som har placerats hos dig. Du kan även välja att inte tillåta cookies genom att ändra inställningar i din webbläsare så att de inte accepteras. Genom att använda vår webbplats och/eller genom att godkänna Megabilligt.se’s villkor samtycker du till behandlingen av cookies enligt vad som här beskrivs. Om du inte accepterar att cookies används kan du stänga av cookies i din webbläsares säkerhetsinställningar. Du kan även ställa in din webbläsare så att du blir tillfrågad varje gång Megabilligt.se vill placera cookies på din dator. Genom din webbläsare kan du radera lagrade cookies. se webbläsarens hjälpsidor för mer information. Vidare kan du även när som helst radera cookies manuellt från din hårddisk.
Notera att om du väljer att inte acceptera cookies kommer du inte att kunna genomföra köp på Megabilligt.se. Hemsidans funktionalitet kan även komma att begränsas.
Hur tar man bort cookies?
Hur du tar bort cookies beror på vilken webbläsare du använder. För fulla instruktioner, klicka på länken för den webbläsare som du använder: