Visar alla 6 resultat

Munträning

Att träna munnen kan tyckas vara alldeles onödigt, men faktum är att munnen kan behöva extra träning den också för att hålla sig i form. Vi använder våra käkar dagligen men ibland är det inte nog. Käkmuskulaturen kan dessutom förändra hela ditt ansikte och ge dig en mer välformad käklinje.

Utbudet av käktränare för munträning ökar konstant. Det är inte längre bara hos tandläkaren eller hos sjukgymnaster du kan få tillgång till redskapen. Hos oss kan du hitta flera olika varianter för att optimera din munträning.


Munträningen stärker hela ansiktet

Eftersom hela ansiktet består av många, små muskler är det egentligen logiskt att hela ansiktet blir påverkat när du använder en käktränare. Käkmusklerna blir givetvis starkare och tillsammans med det kan hela ansiktet få ett lyft. Dina mungipor kan tyckas riktas upp istället för att hänga ner, vilket ger dig en gladare och mer positiv uppsyn. Dessutom stramas delar av nacken åt där käkmusklerna fäster, som i sin tur ger dig en mer definierad käklinje.

Att träna och bygga upp dina käkmuskler tar tid, precis som alla andra muskler du vill bygga upp. Men resultatet är värt det och du kan uppnå en tydlig markerad linje som skiljer ansiktet åt från halsen. I utbudet hittar du olika varianter och modeller. Gemensamt för dem alla är att de är tillverkade i medicinsk plast.

Käktränare för hälsans skull

Du kan ju givetvis ha andra anledningar än estetiska till att träna munnen, till exempel att prova det som ett sätt att slippa spänningshuvudvärk.

Det är inte bara en fåfänga att vilja ha en väldefinierad käke. Faktum är att det kan även hjälpa dig när du blir äldre. Två av tre äldre har nämligen problem med att kunna svälja på grund av för dåliga muskler i munhåla och käke. Genom att träna din mun och käke regelbundet minskar du risken för den här typen av problem på ålderns höst.

Utöver att använda en käktränare kan du komplettera med annan munträning för rörlighet och stabilitet i vårt sortiment. Du kan givetvis få träningsvärk även av den här typen av träning, men som tur är går den över ganska fort. Det kanske är bättre att träna käken innan det blir problem, så sparar du på ditt eget lidande på sikt.